Przejdź do treści

Specjalista medialny

Odznaką mogą być zainteresowani uczniowie od 13 roku życia.

Odznaka poświadcza następujące umiejętności:

  • znajomość podstawowych funkcji komputera i telefonu,
  • być obeznana w mediach społecznościowych (Instagram, YouTube, Facebook, Tik Tok), znać podstawowe i bardziej zaawansowane funkcje tych mediów, znać regulaminy wyżej wymienionych mediów społecznościowych, w swych działaniach kierować się etyką i wiedzieć do czego służą dane serwisy społecznościowe i jaki mogą mieć wpływ na innych
  • tworzyć kreatywne i inspirujące innych treści w internecie,
  • potrafić się inspirować od innych,
  • umieć organizować eventy.

Posiadacz odznaki powinien posiadać minimum półroczne doświadczenie w prowadzeniu profili w mediach społecznościowych, takich jak Instagram, YouTube, Facebook, Tik Tok.

Posiadacz odznaki charakteryzuje się uczciwością, odpowiedzialnością za przekazywane treści. Umie przyjmować krytykę oraz opinie widzów/followersów. Jest pomocny, życzliwy i otwarty na potrzeby innych.


Czytaj więcej

Kryteria uzyskania odznaki

Kryterium
Posługuje się mediami społecznościowymi

Posługuje się mediami społecznościowymi

a. Obsługuje (minimum sześć miesięcy) i zna funkcjonalności przynajmniej dwóch popularnych serwisów społecznościowych takich jak Instagram, YouTube, Facebook, Tik Tok, w tym tworzy posty (opisuje posty/zdjęcia), moderuje komentarze.

Dowody

Portfolio aktywności z zakresu obsługi serwisu na wybranych dwóch serwisach społecznościowych, w tym linki do postów (udostępnienia), print screeny postów).
Kryterium
Tworzy treści (posty) w mediach społecznościowych

Tworzy treści (posty) w mediach społecznościowych

a. Opracowuje atrakcyjne dla odbiorców treści, w tym systematycznie tworzy jakościowe i oryginalne posty (minimum dwa miesięcznie na każdym z dwóch wybranych popularnych serwisów społecznościowych).

Dowody

Zestawienie wybranych postów (linki i zrzuty ekranu)
Kryterium
Zna środowisko influencerów w mediach społecznościowych

Zna środowisko influencerów w mediach społecznościowych

a. Zna aktywności influencerów w serwisach społecznościowych (udostępniania minimum raz na miesiąc ciekawe i atrakcyjne dla danego odbiorcy posty influencerów)

Dowody

Historia udostępnień
Kryterium
Organizuje eventy w mediach społecznościowych

Organizuje eventy w mediach społecznościowych

a. Organizuje przynajmniej dwa eventy w dowolnych mediach społecznościowych (np. konkurs, transmisja na żywo).

Dowody

Dokumentacja wydarzenia (linki, zdjęcia, statystyki oglądalności)