Przejdź do treści

Kreator social media

Odznaka jest adresowana przede wszystkich do uczniów od 13 roku życia. Osoba posiadająca odznakę nie ma trudności z poznawaniem nowych ludzi i z łatwością nawiązuje relacje z odbiorcą social media. Swobodnie porusza się w social mediach. Potrafi zorganizować i poprowadzić spotkanie/wydarzenie. Ma umiejętność pisania dobrych postów, tworzenia ciekawych grafik i filmów. Ma umiejętność montowania filmów i tworzenia pokazów zdjęć oraz publikowania ich w social mediach. Osoba ubiegająca się o uzyskanie odznaki powinna znać ogólne zasady funkcjonowania mediów społecznościowych oraz posiadać podstawową wiedzę o prawach autorskich i organizacji konkursów w social mediach. „Kreatora social mediów” charakteryzuje przede wszystkim komunikatywność, pewność siebie (przebojowość) oraz pozytywna energia, którą zaraża obserwatorów. Ważne jest, aby nie bać się upubliczniania własnego wizerunku, ale należy robić to umiejętnie. Inne ważne cechy i umiejętności takiej osoby to sumienność, rzetelność, orientacja w zmieniających się trendach w celu dostosowywania komunikatów oraz radzenie sobie ze stresem podczas wystąpień publicznych, znajomość technik angażujących uczestników. Kreator social mediów zna sposoby radzenia sobie z negatywnymi komentarzami i zjawiskiem hejtu oraz krytyki, nie zniechęca się i czerpie z nich inspirację, by w przyszłości nie popełniać błędów. Ponadto potrafi przyjmować / być uważnym na i analizować konstruktywne informacje zwrotne w postaci opinii i uwag odbiorców. Żeby skutecznie wpływać na grono odbiorców osoba, która uzyskała tę odznakę, powinna chcieć dążyć do założonego celu, być ambitna oraz wiarygodna, gdyż siła oddziaływania wiąże się z autentycznością. Dodatkowo posiada umiejętność bycia bezinteresownym w swoich działaniach i bycia sobą w każdej sytuacji. Osoba ta potrafi działać indywidualnie, ale jako lider poprowadzi także grupę.


Czytaj więcej

Kryteria uzyskania odznaki

Kryterium
Posługuje się mediami społecznościowymi

Posługuje się mediami społecznościowymi

Dowody

a. Prowadzi (przynajmniej od pół roku) konto publiczne, z co najmniej 500 obserwatorami, na jednym z portali społecznościowych np. Facebooku, Instagramie lub TikToku

Dowody

print screen profilu z liczbą obserwatorów

 

raport / sprawozdanie / prezentacja

 

Dowody

b. Publikuje (przynajmniej od 3 miesięcy) posty/relacje co najmniej 2 razy w tygodniu na jednym z portali społecznościowych np. Facebooku, Instagramie lub TikToku

Dowody

zrzut ekranu konta

 

raport / sprawozdanie / prezentacja
Kryterium
Komunikuje się i prowadzi interakcje z obserwatorami prowadzonego konta oraz z innymi twórcami w mediach społecznościowych

Komunikuje się i prowadzi interakcje z obserwatorami prowadzonego konta oraz z innymi twórcami w mediach społecznościowych

Dowody

a. Organizuje (przynajmniej raz w ciągu ostatnich 3 miesięcy) sesję pytań i odpowiedzi (tzw. Q&A) z obserwatorami prowadzonego konta w mediach społecznościowych np. Facebooku, Instagramie lub TikToku

Dowody

zapis relacji / zrzut ekranu

 

raport / sprawozdanie / prezentacja

 

Dowody

b. Współpracuje z innymi twórcami (prowadzącymi publiczne portale społecznościowe z minimum 250 obserwatorami), tworząc treści w mediach społecznościowych np. Facebooku, Instagramie lub TikToku

Dowody

zapis relacji / zrzut ekranu np.  wspólnych postów / wideo z innymi twórcami

 

raport / sprawozdanie / prezentacja
Kryterium
Promuje wykorzystanie social media jako narzędzia do komunikacji

Promuje wykorzystanie social media jako narzędzia do komunikacji

Dowody

a. Organizuje / współorganizuje (w ciągu ostatniego roku) przynajmniej jeden konkurs / quiz / test wiedzy o social mediach (np. na swoim profilu, w szkole)

Dowody

raport / sprawozdanie / prezentacja

 

relacja zdjęciowa / filmowa

 

zrzut ekranu / wyniki quizu

 

Dowody

b. Opracowuje założenia wydarzenia (np. w formie planu, scenariusza), którego tematem przewodnim są media społecznościowe (np. film, konferencja, piknik)

Dowody

plan / scenariusz wydarzenia

 

prezentacja