Przejdź do treści

Humor Man

Odznaka jest skierowana przede wszystkim do uczniów klas 7-8 szkoły podstawowej. Uczniowie z młodszych klas (5-6) również mogą zdobyć odznakę, ale przy wsparciu starszych uczniów. Odznaka ta poświadcza posiadanie cech i umiejętności, takich jak: bycie kontaktowym, empatycznym, przyjaznym, miłym, uprzejmym, koleżeńskim, pomocnym. Osoba z odznaką posiada umiejętność słuchania innych, jest zabawna, potrafi prowadzić animacje i występy, jest kreatywna, posługuje się mediami społecznościowymi. Dodatkowo osoba, która zdobyła tę odznakę, potrafi współpracować z uczniami (również młodszymi od siebie) i specjalistami (np. pedagogiem/psychologiem/wychowawcą), ma umiejętność obserwowania innych i umiejętność doprowadzania spraw do końca. Charakteryzuje się znajomością możliwie jak największej liczby uczniów w szkole. Ponadto: ma dobry humor, jest uśmiechnięta, chętnie współpracuje w grupie, umie rozbawić ucznia, zna wiele dowcipów, lubi pomagać innym i czerpie z tego radość, jest osobą rzetelną, dyskretną, zaangażowaną w pracę, nie poddaje się, przestrzega zasad etyki, umie rozmawiać z ludźmi, wysłuchać każdego, jest bezstronna, interesuje się psychologią.


Czytaj więcej

Kryteria uzyskania odznaki

Kryterium
Podejmuje się prowadzenia humorystycznych zajęć i zabaw dla młodszych uczniów

Podejmuje się prowadzenia humorystycznych zajęć i zabaw dla młodszych uczniów

Dowody

a. Czyta dzieciom z zerówek / młodszych klas humorystyczne opowiadania – co najmniej 3 razy w minionym półroczu.

Dowody

Zdjęcia lub film (z uwzględnieniem zgody na wykorzystanie wizerunku)

 

Potwierdzenie przez nauczyciela / opiekuna

 

Dowody

b. Przeprowadza zabawny występ (np. w stroju klauna) – przynajmniej raz w minionym półroczu

Dowody

Zdjęcia lub film (z uwzględnieniem zgody na wykorzystanie wizerunku)

 

Potwierdzenie przez nauczyciela / opiekuna

 

Dowody

c. Uczestniczy w organizacji wesołej zabawy na świeżym powietrzu lub zabawnym przedstawieniu dla młodszych uczniów – przynajmniej raz w minionym półroczu

Dowody

Zdjęcia lub film (z uwzględnieniem zgody na wykorzystanie wizerunku)

 

Potwierdzenie przez nauczyciela / opiekuna
Kryterium
Angażuje się w rozbawianie innych (promuje dobry humor)

Angażuje się w rozbawianie innych (promuje dobry humor)

Dowody

a. Zamieszcza humorystyczne wiadomości (żarty, ciekawostki, pocieszne informacje) np. w gazetce szkolnej, ściennej – przynajmniej raz w minionym półroczu

Dowody

Zdjęcia

 

Egzemplarz gazetki

 

Potwierdzenie przez nauczyciela / opiekuna

 

Dowody

b. Publikuje na profilu szkoły / klasy / grupy w mediach społecznościowych humorystyczne wiadomości (żarty, ciekawostki, pocieszne informacje) – przynajmniej raz w minionym półroczu

Dowody

Zdjęcia

 

Link lub printscreen strony
Kryterium
Zachowuje otwartość na problemy rówieśników

Zachowuje otwartość na problemy rówieśników

Dowody

a. Współpracuje z pedagogiem/psychologiem / wychowawcą szkolnym w celu poprawy samopoczucia rówieśników – jest jego / jej “pomocnikiem” (np. rozmawia na temat smutnych i wesołych uczniów)

Dowody

Potwierdzenie przez nauczyciela / opiekuna

 

Dowody

b. Wspiera rówieśników, zachowuje się zgodnie z zasadami koleżeństwa, nie waha się pomóc innym, jest otwarty/a na potrzeby kolegów / koleżanek (niezależnie od tego, czy lubi tę osobę czy nie)

Dowody

Opinia nauczyciela / wychowawcy zawierająca  informacje o tym, czy osoba jest koleżeńska, pomocna i otwarta na potrzeby innych oraz kontaktowa, przyjazna, miła, sympatyczna, uprzejma, czy ma dobry humor, lubi słuchać, umie pracować w grupie lubi pomagać.